Mobile World Congress: Nokia bringt Innovationen aus High-End Smartphones zu noch mehr Nutzern

- Nokia Lumia 720 und Nokia Lumia 520 bringen High-End Lumia Innovationen zu günstigeren Preispunkten

- Nokia 105 und Nokia 301 bringen Lumia Nutzererlebnisse auf Mobiltelefone HERE baut Reichweite aus

- Entwickler erhalten Zugang zu exklusiver Nokia Technologie

- Nokia und Microsoft schärfen Fokus auf Geschäftskunden

Barcelona/Ratingen, 25.02.2013 – Nokia kündigt heute beim Mobile World Congress an, seine High-End Smartphone Innovationen zukünftig für noch mehr Nutzer in mehr Märkten zugänglich zu machen.

Vier neue Geräte bringen Innovation zu neuen Preispunkten, während die HERE Location Dienste von Nokia auch für Geräte anderer Hersteller im Windows Phone Ökosystem verfügbar werden. Nokia kündigt außerdem neue Partnerschaften mit Entwicklern an, die Nokias Expertise in den Bereichen Imaging, Location undEntertainment nutzen, um mit Apps ein exklusives Nutzererlebnis zu ermöglichen. Nokia und Microsoft vereinen ihre Stärken im Unternehmenssegment, um noch mehr Geschäftskunden für Windows Phone zu gewinnen.

„Das Nokia-Momentum nimmt weiter Fahrt auf. Die heutigen Ankündigungen zeigen unser Bestreben, unser Geräte- und Dienste-Portfolio zu verbreitern, um der Nachfrage von Nutzern und Unternehmen rund um die Welt zu entsprechen“, sagt Stephen Elop, President and Chief Executive Officer, Nokia. „Indem wir ein besseres Nutzererlebnis auch auf günstigeren Preispunkten anbieten, erfinden wir den Kampf um kostengünstige mobile Geräte neu und dazu hat Nokia alle Grundlagen, um erfolgreich zu sein.“

Nokia Lumia 720 und Nokia Lumia 520 erweitern das Nokia Windows Phone 8 Portfolio

Das Nokia Lumia 720 bringt eine High-End Kamera zu einem Preispunkt im Mittelklassesegment. Eine große f/1.9 Blende und exklusive Optik von Carl Zeiss ermöglichen gestochen scharfe Bilder.. Die Frontkamera in HD-Qualität mit Weitwinkel-Aufnahme ist zudem perfekt geeignet, um Gruppenfotos mit Freunden aufzunehmen oder Video-Anrufe via Skype zu tätigen.

Das schlanke und stilvolle Smartphone verfügt über die neuesten High-End Lumia Nutzererlebnisse, inklusive Nokia Musik, die HERE Location Dienste und die Möglichkeit, mit optionalen Covern Wireless Charging hinzuzufügen.

Das Nokia Lumia 720 wird in den Farben Schwarz, Weiß, Cyan, Gelb und Rot erhältlich sein und in Deutschland voraussichtlich im 2. Quartal zum Preis von 379 Euro (inklusive Steuern, ohne Vertrag) in den Handel kommen.

Das Nokia Lumia 520 ist das preisgünstigste Windows Phone 8 Smartphone von Nokia und bietet ein Nutzererlebnis, das üblicherweise nur bei High-End Smartphones anzutreffen ist. Dazu gehören Nokia Kamera-Apps, wie sie mit dem Nokia Flaggschiff Lumia 920 vorgestellt wurden, Nokia Musik für kostenloses Musik-Streaming sogar offline und die HERE Location Dienste.

Der 4 Zoll große Touchscreen ist besonders berührungsempfindlich und bietet sehr schnelle Reaktionszeiten.

Das Nokia Lumia 520 wird in den Farben Gelb, Rot, Cyan, Weiß und Schwarz in Deutschland voraussichtlich im 2. Quartal 2013 zum Preis von 199 Euro (inklusive Steuern, ohne Vertrag) erhältlich sein.

Nokia kündigt außerdem an, dass nach dem Launch des Nokia Lumia 920T durch China Mobile im letzten Jahr, der weltweit größte Netzanbieter das Nokia Lumia 720 und das Nokia Lumia 520 in China verfügbar machen wird. Weitere Informationen zur genauen Verfügbarkeit folgen in Kürze.

Auf Nokia Conversations gibt es weitere Informationen zum Nokia Lumia 720 und Nokia Lumia 520.

Nokia 105 und Nokia 301 ergänzen Mobiltelefone um Lumia Nutzererlebnisse

Nokia stellte heute auch das Nokia 105 vor, das aktuell günstigste Nokia Mobiltelefon sowie das Nokia 301, welches günstigeren Internet- und Email-Zugriff sowie Kamerafunktionen, die von den Nokia Lumia Smartphones inspiriert wurden, bietet. Das Nokia 105 ist perfekt für alle, die zum ersten Mal ein Mobiltelefon kaufen. Es hat ein helles Farbdisplay, eine klare Menü-Struktur und Features wie FM-Radio, multiple Weckfunktionen, eine staub- und spritzgeschützte Tastatur und eine Taschenlampen-Funktion. Seine Robustheit und die lange bis zu 35-Tage-Akkulaufzeit machen das Nokia 105 zum idealen Zweit-Handy.

Das farbenfrohe Nokia 301 vereint ein elegantes Design und leuchtende Farbvielfalt mit einer schnellen 3,5G Internet-Verbindung und vorinstalliertem Nokia Xpress Browser für bis zu 90% effizientere Datenverbindung.

Es ist das günstigste Nokia Gerät zum Streamen von Videos und beinhaltet neue Smart Kamera-Funktionen, die von den Kamera-Apps der Lumia Smartphones inspiriert sind.

Das Nokia 301 wird in den Farben Cyan, Fuchsia, Gelb, Weiß und Schwarz voraussichtlich im 2. Quartal zum Preis von 89 Euro (inklusive Steuern, ohne Vertrag) in Deutschland erhältlich sein.

Weitere Informationen zum Nokia 105 und Nokia 301 sind auf Nokia Conversations verfügbar.

HERE baut Reichweite aus

Nokia kündigt heute an, dass HERE, die neue Marke für Location Dienste, weiterhin als erstes und auch das beste Nutzererlebnis für Lumia Smartphones verfügbar machen wird. Darüber hinaus werden HERE Maps, HERE Drive und HERE Transit in ausgewählten Märkten auch für Windows Phone Modelle anderer Hersteller erhältlich sein. Die neuen HERE Maps beinhalten LiveSight™, Nokias Augmented Reality Technologien.

LiveSight™ nutzt “Sichtrtphonessseuen Smart Kamera f Conversations. Everywhere, Elisa, Orange, Telstra und Vodafone Nokia Lumia Smartphones en, ein” als ganz neue Möglichkeit, die Welt zu entdecken und sich in ihr zu bewegen, indem das, was die Nutzer durch die Kameralinse sehen, mit relevanten, ortsbezogenen Informationen überlagert wird. LiveSight™ unterstützt zudem Place Tag, eine neue Kamera-App, die heute für Nokia Lumia vorgestellt wurde.

Place Tag kombiniert Nokias Erfahrung in den Bereichen Location und Imaging und fügt Fotos Tags mit relevanten Informationen zum Ort der Fotoaufnahme hinzu.

Weitere Informationen sind auf Nokia Conversations verfügbar.

Entwickler erhalten Zugriff auf exklusive Nokia Technologien

Nokia kündigt an, dass mit nunmehr 130.000 Apps im Windows Phone Store, die Öffnung seiner APIs für Imaging, Location und Musik erfolgt, um Entwickler dabei zu unterstützen, einzigartige und innovative Apps für Nokia Lumia Smartphones zu entwickeln.

Die neuen Apps von Burton, GoPro und FourSquare nutzen diese Möglichkeiten bereits, während Nokia heute eine neue Partnerschaft mit Dreamworks Animations SKG bekannt gibt. Innerhalb der Kooperation werden Entwickler von Dreamworks Nokia APIs nutzen, um ab dem 2. Halbjahr 2013 ein vielfältiges, interaktives und unterhaltsames Nutzererlebnis für Nokia Geräte zur Verfügung zu stellen.

Nokia und Microsoft schärfen Fokus auf Geschäftskunden

Nokia und Microsoft schärfen ihren Fokus auf Geschäftskunden, um Nutzer anderer Betriebssysteme für Windows Phone zu gewinnen und setzen dabei auf die vereinte Stärke von Windows Phone 8 und die Popularität von Nokia Lumia Smartphones.

Ergänzend zu kürzlich bekannt gegebenen Neukunden, bestätigt Nokia, dass Netzbetreiber inklusive Everything Everywhere, Elisa, Orange, Telstra und Vodafone auf Nokia Lumia Smartphones als Hero Geräte in ihrem Businesssegment setzen.

Aktuelle Nokia-Informationen zum Mobile World Congress gibt es auf Nokia Conversations .

Lumia 720: http://www.nokia.com/de-de/produkte/smartphones-und-handys/lumia720/

Lumia 520: http://www.nokia.com/de-de/produkte/smartphones-und-handys/lumia520/

Lumia Rangepage: http://www.nokia.com/de-de/produkte/lumia/

Nokia 301: http://www.nokia.com/de-de/produkte/smartphones-und-handys/301/

Nokia 301 DS: http://www.nokia.com/de-de/produkte/smartphones-und-handys/301-dual-sim/

Downloadable Video:

Available after 1315 GMT on February 25th to Reuters subscribers via World News Express

Non-Reuters Subscribers Download Content via Media Express:

NTSC users:

Username: VNR_NTSC

Password: Videonews1

PAL users:

Username: VNR_PAL

Password: Videonews1

FORWARD-LOOKING STATEMENTS
It should be noted that Nokia and its business is exposed to various risks and uncertainties and certain statements herein that are not historical facts are forward-looking statements, including, without limitation, those regarding: A) the expected plans and benefits of our partnership with Microsoft to bring together complementary assets and expertise to form a global mobile ecosystem for smartphones; B) the timing and expected benefits of our strategies, including expected operational and financial benefits and targets as well as changes in leadership and operational structure; C) the timing of the deliveries of our products and services; D) our ability to innovate, develop, execute and commercialize new technologies, products and services; E) expectations regarding market developments and structural changes; F) expectations and targets regarding our industry volumes, market share, prices, net sales and margins of our products and services; G) expectations and targets regarding our operational priorities and results of operations; H) expectations and targets regarding collaboration and partnering arrangements; I) the outcome of pending and threatened litigation and regulatory proceedings; J) expectations regarding the successful completion of  restructurings, investments, acquisitions and divestments on a timely basis and our ability to achieve the financial and operational targets set in connection with any such restructurings, investments, acquisitions and divestments; and K) statements preceded by “believe,” “expect,” “anticipate,” “foresee,” “target,” “estimate,” “designed,” “aim”, “plans,” “intends,” “will” or similar expressions. These statements are based on management’s best assumptions and beliefs in light of the information currently available to it. Because they involve risks and uncertainties, actual results may differ materially from the results that we currently expect. Factors, including risks and uncertainties, that could cause these differences include, but are not limited to:  1) our success in the smartphone market, including our ability to introduce and bring to market quantities of attractive, competitively priced Nokia products that operate on the  Windows Phone operating system that are positively differentiated from our competitors’ products, both outside and within the Windows Phone ecosystem; 2) our ability to make Nokia products that operate on the Windows Phone operating system a competitive choice for consumers, and together with Microsoft, our success in encouraging and supporting a competitive and profitable global ecosystem for Windows Phone products that achieves sufficient scale, value and attractiveness to all market participants; 3) reduced demand for, and net sales of, Nokia Lumia products that operate on the Windows Phone 7 operating system as a result of increasing availability of Nokia Lumia products with the new Windows Phone 8 operating system; 4) the expected continuing decline of sales of Symbian devices and the significantly diminishing viability of the Symbian smartphone platform; 5) our ability to produce attractive and competitive devices in our Mobile Phones business unit including feature phones and devices with more smartphone-like features such as full touch devices, in a timely and cost efficient manner with differentiated hardware, software, localized services and applications; 6) our ability to effectively and timely implement planned changes to our operational structure, including the planned restructuring measures, and to successfully complete the planned investments, acquisitions and divestments in order to improve our operating model and achieve targeted efficiencies and reductions in operating expenses as well as our ability to accurately estimate the related restructuring charges and restructuring related cash outflows;  7) our future sales performance, among other factors, may require us to recognize allowances related to excess component inventory, future purchase commitments and inventory write-offs  in our Devices & Services business;  8 ) our ability to realize a return on our investment in next generation devices, platforms and user experiences; 9) the intensity of competition in the various markets where we do business and our ability to maintain or improve our market position or respond successfully to changes in the competitive environment; 10) our ability to retain, motivate, develop and recruit appropriately skilled employees; 11) the success of our Location & Commerce strategy, including our ability to establish a successful location-based platform, extend our location-based  services across devices and operating systems, provide support for our Devices & Services business and create new sources of revenue from our location-based services and commerce assets; 12) our actual performance in the short-term and long-term could be materially different from our forecasts, which could impact future estimates of recoverable value of our reporting units and may result in impairment charges; 13) our success in collaboration and partnering arrangements with third parties, including Microsoft; 14) our ability to increase our speed of innovation, product development and execution to bring new innovative and competitive mobile products and location-based or other services to the market in a timely manner; 15) our dependence on the development of the mobile and communications industry, including location-based and other services industries, in numerous diverse markets, as well as on general economic conditions globally and regionally; 16) our ability to protect numerous patented standardized or proprietary technologies from third-party infringement or actions to invalidate the intellectual property rights of these technologies and our ability to maintain the existing sources of intellectual property related income or establish new such sources; 17) our ability to maintain and leverage our traditional strengths in the mobile product market if we are unable to retain the loyalty of our mobile operator and distributor customers and consumers as a result of the implementation of our strategies or other factors; 18) the success, financial condition and performance of our suppliers, collaboration partners and customers; 19) our ability to manage efficiently our manufacturing and logistics, as well as to ensure the quality, safety, security and timely delivery of our products and services; 20) our ability to source sufficient amounts of fully functional quality components, sub-assemblies, software and services on a timely basis without interruption and on favorable terms, particularly as we ramp our new Lumia smartphone devices; 21) our ability to manage our inventory and timely adapt our supply to meet changing demands for our products, particularly as we ramp our new Lumia smartphone devices; 22) any actual or even alleged defects or other quality, safety and security issues in our products; 23) the impact of a cybersecurity breach or other factors leading to any actual or alleged loss, improper disclosure or leakage of any personal or consumer data collected by us or our partners or subcontractors, made available to us or stored in or through our products; 24) our ability to successfully manage the pricing of our products and costs related to our products and operations; 25) exchange rate fluctuations, including, in particular, fluctuations between the euro, which is our reporting currency, and the US dollar, the Japanese yen and the Chinese yuan, as well as certain other currencies; 26) our ability to protect the technologies, which we or others develop or that we license, from claims that we have infringed third parties’ intellectual property rights, as well as our unrestricted use on commercially acceptable terms of certain technologies in our products and services; 27) the impact of economic, political, regulatory or other developments on our sales, manufacturing facilities and assets located in emerging market countries; 28) the impact of changes in government policies, trade policies, laws or regulations where our assets are located and where we do business; 29) the potential complex tax issues and obligations we may incur to pay additional taxes in the various jurisdictions in which we do business and our actual or anticipated performance, among other factors, could result in allowances related to deferred tax assets, 30) any disruption to information technology systems and networks that our operations rely on, which may be for instance caused by our inability to successfully and smoothly implement our plans to streamline our IT organization including the transfer of some activities and employees to strategic partners; 31) unfavorable outcome of litigations and regulatory proceedings;  32) allegations of possible health risks from electromagnetic fields generated by base stations and mobile products and lawsuits related to them, regardless of merit; 33) Nokia Siemens Networks ability to implement its new strategy and restructuring plan effectively and in a timely manner to improve its overall competitiveness and profitability; 34) Nokia Siemens Networks’ success in the mobile broadband and services market and Nokia Siemens Networks’ ability to effectively and profitably adapt its business and operations in a timely manner to the increasingly diverse service needs of its customers; 35) Nokia Siemens Networks’ ability to maintain or improve its market position or respond successfully to changes in the competitive environment; 36) Nokia Siemens Networks’ liquidity and its ability to meet its working capital requirements; 37) Nokia Siemens Networks’ ability to timely introduce new competitive products, services, upgrades and technologies; 38) Nokia Siemens Networks’ ability to execute successfully its strategy for the acquired Motorola Solutions wireless network infrastructure assets; 39) developments under large, multi-year contracts or in relation to major customers in the networks infrastructure and related services business; 40) the management of our customer financing exposure, particularly in the networks infrastructure and related services business; 41) whether ongoing or any additional governmental investigations into alleged violations of law by some former employees of Siemens may involve and affect the carrier-related assets and employees transferred by Siemens to Nokia Siemens Networks; and 42) any impairment of Nokia Siemens Networks customer relationships resulting from ongoing or any additional governmental investigations involving the Siemens carrier-related operations transferred to Nokia Siemens Networks, as well as the risk factors specified on pages 13-47 of Nokia’s annual report on Form 20-F for the year ended December 31, 2011 under Item 3D. “Risk Factors.” Other unknown or unpredictable factors or underlying assumptions subsequently proving to be incorrect could cause actual results to differ materially from those in the forward-looking statements. Nokia does not undertake any obligation to publicly update or revise forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, except to the extent legally required.